orl@daskolias.gr
2105731641 | 6945548103
Δευτέρα - Τετάρτη - Παρασκευή: 10:00 - 12:30 & 16:00 - 19:00 | Τρίτη - Πέμπτη: 16:00 - 19:30
Close
Περιστέρι Σαρανταπόρου 59
Δευτέρα - Τετάρτη - Παρασκευή: 10:00 - 12:30 & 16:00 - 19:00 | Τρίτη - Πέμπτη: 16:00 - 19:30
Γιατί ξύπνησα πάλι με πονοκέφαλο;

Ξυπνήσατε με πονοκέφαλο… Μήπως το προηγούμενο βράδυ ήπιατε λίγο παραπάνω ή παραφάγατε; Μήπως το στρώμα του κρεβατιού σας είναι πολύ σκληρό; Ο πρωινός πονοκέφαλος, ωστόσο, μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να οφείλεται και στο σύνδρομο άπνοιας ή στην υπέρταση.

Οι αιτίες που μπορεί να μας προκαλέσουν πονοκέφαλο είναι πολλές και πιθανόν να έχετε διαβάσει αρκετά γι’ αυτές. Υπάρχουν όμως και κάποιες αιτίες που σχετίζονται περισσότερο με τον πρωινό πονοκέφαλο. Αν, για παράδειγμα, καταναλώσετε λίγο παραπάνω αλκοόλ κατά τη νυχτερινή σας έξοδο, αν κοιμηθείτε λιγότερες ώρες από αυτές που χρειάζεται ο οργανισμός σας ή αν φάτε βαριά και πέσετε κατευθείαν για ύπνο, είναι πιθανό το πρωί να ξυπνήσετε με πονοκέφαλο. Κάποιες φορές όμως για τον πρωινό πονοκέφαλο μπορεί να ευθύνονται και προβλήματα υγείας που αγνοείτε, όπως το σύνδρομο άπνοιας ή η υπέρταση. Διαβάστε στη συνέχεια τι πρέπει να κάνετε για να μη σας χαλάει τη μέρα σας μια… ύπουλη κεφαλαλγία!

Αν ροχαλίζετε

Μία νόσος που μπορεί να προκαλέσει πρωινό πονοκέφαλο είναι η αποφρακτική άπνοια στον ύπνο. Συμπτώματα αυτής της πάθησης είναι το έντονο ροχαλητό με συχνές και παρατεταμένες παύσεις της αναπνοής κατά τη διάρκεια του ύπνου, που έχουν ως συνέπεια τη μειωμένη οξυγόνωση του οργανισμού. O ύπνος που κάνουν όσοι πάσχουν από αποφρακτική άπνοια είναι συνήθως κακής ποιότητας, με αποτέλεσμα να νυστάζουν κατά τη διάρκεια της ημέρας. H πάθηση αυτή είναι πιο συχνή στους άνδρες και στα παχύσαρκα άτομα.

Τι να κάνετε: Α ν ξυπνάτε με πονοκέφαλο, γνωρίζετε ότι ροχαλίζετε και παράλληλα έχετε υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιο ειδικό κέντρο ύπνου για να κάνετε μία εξέταση (μελέτη ύπνου)*. Θα σας συνδέσουν με ειδικά μηχανήματα, τα οποία ελέγχουν -μεταξύ άλλων- την αναπνευστική λειτουργία την ώρα που κοιμάστε. Αν ο γιατρός διαγνώσει ότι πάσχετε από αποφρακτική άπνοια, θα σας συστήσει πιθανότατα να χάσετε βάρος και να φοράτε κάποια ειδική μάσκα κατά τη διάρκεια του ύπνου. Σε ορισμένες περιπτώσεις επιβάλλεται και χειρουργική αντιμετώπιση (φαρυγγοπλαστική).

Τελικά, πόσες ώρες κοιμάστε;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένας ενήλικος πρέπει να κοιμάται 7-8 ώρες την ημέρα. Αν δεν κοιμάστε αρκετές ώρες ή, απεναντίας, κοιμάστε περισσότερες ώρες από όσες έχει ανάγκη ο οργανισμός σας, δεν είναι διόλου απίθανο να ξυπνάτε με πονοκέφαλο. Πολλά άτομα παρατηρούν ότι, αν κοιμηθούν παραπάνω από το συνηθισμένο, έχουν κατά τη διάρκεια της ημέρας πονοκέφαλο. «Ακούστε» το σώμα σας, όταν έχει ανάγκη για ξεκούραση, και μην αγνοείτε το βιολογικό σας ρολόι.

Όταν ευθύνεται η νυχτερινή έξοδος

Μερικά ποτήρια παραπάνω κατά τη νυχτερινή σας έξοδο μπορεί να σας χαλάσουν το πρωινό σας. Πονοκέφαλος, ζάλη, καούρες στο στομάχι είναι μερικά από τα δυσάρεστα συμπτώματα που παρουσιάζονται αν πιείτε παραπάνω από το κανονικό. Οι παρενέργειες εξαρτώνται από το είδος και την ποιότητα του ποτού και από το αν ήπιατε με άδειο στομάχι.

Τι να κάνετε: Μην πίνετε νηστικοί ή μην πίνετε το ένα ποτό πίσω από το άλλο. Αφήστε να περάσει κάποιος χρόνος, για να μπορέσει ο οργανισμός σας να απορροφήσει σταδιακά το αλκοόλ. Μη συνδυάζετε το ποτό σας με αναψυκτικά, γιατί το ανθρακικό επιταχύνει την απορρόφηση του αλκοόλ από τον οργανισμό. Να πίνετε άφθονο νερό, για να γλιτώσετε την αφυδάτωση που προκαλεί η κατανάλωση οινοπνεύματος. Αποφεύγετε τα ποτά με γλυκιά γεύση, γιατί μεθούν πιο εύκολα. Μην αναμειγνύετε τα οινοπνευματώδη ποτά. Αν παρ’ όλα αυτά ξυπνήσατε με πονοκέφαλο, επειδή καταναλώσατε αλκοόλ το προηγούμενο βράδυ, μόλις ξυπνήσετε, πιείτε δύο ποτήρια νερό και πάρτε ένα παυσίπονο. Μην παραλείψετε το πρωινό γεύμα.

Μπορεί να φταίει ένα πλούσιο γεύμα;

H κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας φαγητού πριν πέσετε για ύπνο μπορεί να γίνει μία ακόμα αιτία για τον πρωινό πονοκέφαλο. Ένα βαρύ γεύμα πριν κοιμηθείτε μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου και να προκαλέσει πονοκέφαλο, λόγω της μειωμένης αιμάτωσης του εγκεφάλου, αφού το αίμα κατά τη διάρκεια της πέψης συγκεντρώνεται στο στομάχι. Επιπλέον, η ποιότητα του ύπνου, αν φάτε βαριά το βράδυ, δεν είναι καλή. Σε γενικές γραμμές, πάντως, ύποπτα για την πρόκληση πονοκεφάλων είναι και τα λιπαρά φαγητά.

Τι να κάνετε: Αφήστε να περάσουν 2-3 ώρες από το φαγητό προτού πέσετε για ύπνο. Αποφύγετε τα βαριά και λιπαρά γεύματα το βράδυ και προσπαθήστε να μην τρώτε μετά τις 9.30 μμ. Σε περίπτωση πάντως που παραφάγατε, μπορείτε να πάρετε κάποιο αντιόξινο.

Μήπως τρίζετε τα δόντια σας;

H συνήθεια που έχουν αρκετοί άνθρωποι να τρίζουν ασυναίσθητα τα δόντια τους κατά τη διάρκεια του ύπνου μπορεί να ευθύνεται, μεταξύ άλλων, και για τον πρωινό πονοκέφαλο. Ακόμη, ο βρυγμός (τρίξιμο) των δοντιών πιθανόν να οφείλεται σε λάθος οδοντιατρικές εργασίες ή ορθοδοντικά προβλήματα και σε ψυχολογικούς ή κληρονομικούς παράγοντες. O πονοκέφαλος προκαλείται γιατί ασκείται υπερβολική και παρατεταμένη πίεση στις κροταφοζυγωματικές αρθρώσεις, που βρίσκονται περίπου μπροστά από τα αυτιά μας.

Τι να κάνετε: Αν έχετε αντιληφθεί ότι σφίγγετε τα δόντια σας τις νυχτερινές ώρες και ξυπνάτε με πρωινό πονοκέφαλο, πρέπει απευθυνθείτε στον οδοντίατρό σας. O οδοντίατρος θα διαγνώσει το πρόβλημα από τη φθορά που έχει προκληθεί στην επιφάνεια των δοντιών και μπορεί να σας ζητήσει να κάνετε μία πανοραμική ακτινογραφία. Το πρόβλημα αυτό αντιμετωπίζεται συνήθως με τη χρήση ενός διαφανούς ακρυλικού νάρθηκα κατά τη διάρκεια της νύχτας, ο οποίος οδηγεί σε μείωση των συμπτωμάτων του βρυγμού, επομένως και του πονοκεφάλου.

Πότε αιτία είναι η υπέρταση;

H υπέρταση είναι συχνή αιτία πρωινού πονοκεφάλου. Το πρωί η πίεση, η οποία κατά τη διάρκεια του ύπνου κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα, αυξάνεται απότομα. Αυτό μπορεί να γίνεται πιο έντονο αν πάσχετε από υπέρταση. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η πλειοψηφία των εγκεφαλικών επεισοδίων συμβαίνει τις πρωινές ώρες.

Τι να κάνετε: Αν αντιμετωπίζετε συχνά πρωινό πονοκέφαλο ή ζάλη και αίσθημα αύξησης της θερμοκρασίας του σώματος, σφύριγμα στα αυτιά, διαταραχές στην όραση κλπ., καλό είναι να ελέγχετε την πίεσή σας, για να διαπιστώσετε αν είναι αυξημένη. Επίσης, σύμπτωμα της υπέρτασης είναι συχνά και η ερυθρότητα στο πρόσωπο. Αν έπειτα από μία μέτρηση με το πιεσόμετρο διαπιστώσετε ότι η πίεσή σας είναι αυξημένη, καλό είναι να την ελέγξετε αρκετές φορές τις επόμενες ημέρες και να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Προσοχή στον χώρο που κοιμάστε

O ελλιπής αερισμός του χώρου όπου κοιμάστε μπορεί να συνδέεται με την πρόκληση πρωινού πονοκεφάλου, καθώς ο εγκέφαλος δεν παίρνει το οξυγόνο που χρειάζεται. Μπορεί επίσης να προκαλείται επειδή αναπνέετε κακής ποιότητας αέρα, όταν π.χ. καπνίζετε στην κρεβατοκάμαρα. Ορισμένοι ειδικοί έχουν συσχετίσει τους πρωινούς πονοκεφάλους με την αυξημένη υγρασία, ενώ σε κάποια άτομα πονοκέφαλο προκαλούν και τα αρωματικά χώρου. Τι να κάνετε: Φροντίστε να διαμορφώσετε ένα ιδανικό κλίμα στο υπνοδωμάτιό σας. Αερίστε το καλά για 10-15 λεπτά πριν πέσετε για ύπνο. Μην αφήνετε γεμάτα τασάκια μέσα στο χώρο όπου θα κοιμηθείτε. Αν έχετε κλιματιστικό, καθαρίζετε συχνά τα φίλτρα του. Φροντίστε ώστε η θερμοκρασία στο χώρο να κυμαίνεται στους 18 με 23 βαθμούς Κελσίου και η υγρασία στο 40 με 60%. Για να μετρήσετε την υγρασία, χρησιμοποιήστε υγρόμετρο, ενώ για να τη ρυθμίσετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αφυγραντή ή το κλιματιστικό σας, αν διαθέτει αυτή τη λειτουργία.

Στάση του σώματος και κρεβάτι

Σε γενικές γραμμές δεν υπάρχει σωστή και λάθος στάση για να κοιμηθούμε. Ορισμένοι πάντως ειδικοί πιστεύουν ότι η σπονδυλική στήλη πρέπει να βρίσκεται σε ευθεία θέση κατά τη διάρκεια του ύπνου. Ένα πιάσιμο ή μία απότομη κίνηση στον ύπνο σας μπορεί να προκαλέσει ενόχληση στον αυχένα και ίσως πονοκέφαλο, ο οποίος όμως υποχωρεί, όταν δεν υφίσταται πλέον το πρόβλημα που το προκάλεσε. Για να αποφύγετε πάντως τέτοια προβλήματα, καλό είναι να μην κοιμάστε με δύο μαξιλάρια. Κάποιοι ειδικοί θεωρούν ότι ακόμα καλύτερα είναι να κοιμόμαστε χωρίς καθόλου μαξιλάρι. Επειδή αυτό μπορεί να μη σας βολεύει, φροντίστε να αλλάζετε το μαξιλάρι και το στρώμα σας όταν φθαρούν. Το στρώμα δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ σκληρό ούτε πολύ μαλακό, επίσης δεν πρέπει να κάνει βαθουλώματα.

*Μελέτη ύπνου μπορείτε να κάνετε στα:

  • Νοσοκομείο Σωτηρία Τηλέφωνα: 210-77.10.012, 210-77.10.034, 210-77.78.611.
  • Ευγενίδειο θεραπευτήριο Τηλέφωνα: 210-72.36.743, 210-72.90.135.
  • Αιγινήτειο Νοσοκομείο Τηλέφωνα: 210-72.20.812, 210-72.89.145.
Call Now ButtonΕπικοινωνία Εδώ!